To my dear hubby...my most meticulous critic, my best friend and the father of my children...to my love..Nina, AsHa, IrHas & IrSyaD for making every moment exciting and for giving my life meaning and purpose...This blog is about me, you and you all...luv you always....I proud being a MoM and a Wife...

Monday, February 20, 2012

Jangan bunuh abang...

Abang:- Emmm sakit..sakit..sakit..(dengan suara yang kuat dan menjerit)

Ibu:- Abang!! Sikit jer la..ibu lum jer cuit..abang dah jerit…cam ne ibu nak potong…

Abang:- Ibu buat sakit…kan kaki abang sakit..jangan la ..tajam..sakit laaaaaaaaaaaaaa….

Ibu:- Bukan sakit sangat..abang tahan la..ibu lum usik abang dah jerit…

Abang:- hahahahaha..suruh tahan..sakit la tu…

Ibu:- Ala bukan sakit sangat…tak kan tu pun sakit…ibu jari kanan yang sakit..ibu nak potong kaki kiri la..sakit apanye!!

Abang:- Sakit la..sakit tahu tak?..ibu buat sakit…

Ibu:- emm lantak la abang…malas ibu nak layan….geram la ibu ngan abang ni…LANTAKKKK!!

Ibu:- Tido..jangan banyak songel..kalau sakit jangan mengadu ngan ibu…(ibu terus tutup lampu)..

20 minit berlalu, ibu naik atas…tengok abang dah terlelap..kaki yang sakit atas bantal…Ibu ambil kesempatan potong kuku abang yang dah hitam…pastu ibu potong sekali kuku ibu jari dia yang sompek sedikit yang dia cakap sakit sangat tu…ibu potong sambil tersenyum..abang-abang nak potong kuku pun cam nak kene bunuh…geram ibu…

Pagi…sambil pakai baju sekolah…

Abang:- ibu nape kuku abang dah tak sakit??

Ibu:- ibu dah potong..mati ke kene potong kuku…

Abang senyum dah pegang pipi ibu, sambil ibu pakaikan dia seluar…abang sayang ibu….

No comments: