To my dear hubby...my most meticulous critic, my best friend and the father of my children...to my love..Nina, AsHa, IrHas & IrSyaD for making every moment exciting and for giving my life meaning and purpose...This blog is about me, you and you all...luv you always....I proud being a MoM and a Wife...

Tuesday, October 5, 2010

Tip membeli kasut tinggi

Semalam..aku pakai baju purple...tudung purple...eye shadow pun warna purple gak...tapi yang paling penting..semalam aku pakai kasut warna purple..ramai yang tegur...tapi walaupun hidung kembang kuncup ..aku still maintain, walaupun sebenarnya...rasenya nak ku humban je kasut tu..(mari-mari siapa nak beli kasut, aku bagi RM 10.00 je)...bukan apa..kasut tu walaupun cantik tapi sebenarnya menyakitkan kaki..tinggi dan TERSANGAT LA BERAT NYE!!!!...(nasibaik kaki aku tak pandai cakap, kalau di pandai mesti dia panggil aku senduk)...masa aku beli kasut tu dulu..aku terlampau teruja..sebab dia cantik dan tumit dia besar..so aku tak fikir 20X untuk aku beli..walaupun tip membeli kasut aku tahu sejak aku pegang duit sendiri lagi...so hari ni aku nak bagi tahu korang jangan jadi cam aku..sebelum beli kasut ikut langkah-langkah ni:-
i.sebelum beli kasut...cuba dulu..jalan ke depan..ke belakang...ke kiri dan kekanan, cuba jalan cam ala-ala model gitu..pose-pose sikit kalau selesa...move to next step-
ii. Belek-belek kaki semasa pakai kasut tadi...kalau ia jenis terbuka, perhatikan tumit kalau terkeluar maknanya tak muat la tu...pastu jalan lagi, pose-pose..pastu duduk belek balik tumit tu..kalau muat, tapi tumit pecah..lupakan saja niat nak pakai kasut buka-buka tu..lebih baik korang beli VESELINE INTENSIVE CARE..letak kat tumit tu bagi cantik dulu ..baru beli kasut tadi..pastu move ke step 3-
iii. buka balik kasut dan letak atas tempat yang flat....tekan dengan jari telunjuk..hujung/muncung kasut..kalau dia terpelanting, ini bermakna..kasut tu tak berat dan tidak menyakitkan kaki..ha..kasut cam gini la korang boleh beli..

okey...harap korang boleh cuba tip akkak ni...jangan tengok kasut cantik terus teruja nak beli..cam akkak..okey babai...

No comments: