To my dear hubby...my most meticulous critic, my best friend and the father of my children...to my love..Nina, AsHa, IrHas & IrSyaD for making every moment exciting and for giving my life meaning and purpose...This blog is about me, you and you all...luv you always....I proud being a MoM and a Wife...

Tuesday, October 5, 2010

Tip membeli kasut tinggi

Semalam..aku pakai baju purple...tudung purple...eye shadow pun warna purple gak...tapi yang paling penting..semalam aku pakai kasut warna purple..ramai yang tegur...tapi walaupun hidung kembang kuncup ..aku still maintain, walaupun sebenarnya...rasenya nak ku humban je kasut tu..(mari-mari siapa nak beli kasut, aku bagi RM 10.00 je)...bukan apa..kasut tu walaupun cantik tapi sebenarnya menyakitkan kaki..tinggi dan TERSANGAT LA BERAT NYE!!!!...(nasibaik kaki aku tak pandai cakap, kalau di pandai mesti dia panggil aku senduk)...masa aku beli kasut tu dulu..aku terlampau teruja..sebab dia cantik dan tumit dia besar..so aku tak fikir 20X untuk aku beli..walaupun tip membeli kasut aku tahu sejak aku pegang duit sendiri lagi...so hari ni aku nak bagi tahu korang jangan jadi cam aku..sebelum beli kasut ikut langkah-langkah ni:-
i.sebelum beli kasut...cuba dulu..jalan ke depan..ke belakang...ke kiri dan kekanan, cuba jalan cam ala-ala model gitu..pose-pose sikit kalau selesa...move to next step-
ii. Belek-belek kaki semasa pakai kasut tadi...kalau ia jenis terbuka, perhatikan tumit kalau terkeluar maknanya tak muat la tu...pastu jalan lagi, pose-pose..pastu duduk belek balik tumit tu..kalau muat, tapi tumit pecah..lupakan saja niat nak pakai kasut buka-buka tu..lebih baik korang beli VESELINE INTENSIVE CARE..letak kat tumit tu bagi cantik dulu ..baru beli kasut tadi..pastu move ke step 3-
iii. buka balik kasut dan letak atas tempat yang flat....tekan dengan jari telunjuk..hujung/muncung kasut..kalau dia terpelanting, ini bermakna..kasut tu tak berat dan tidak menyakitkan kaki..ha..kasut cam gini la korang boleh beli..

okey...harap korang boleh cuba tip akkak ni...jangan tengok kasut cantik terus teruja nak beli..cam akkak..okey babai...

Monday, October 4, 2010

MAAFKAN IBU ADIK...


Kekadang kita terlalai...kekadang kita teralpha...kekadang kita rasa kita sempurna...tapi tidak...aku ibu yang lalai...aku rasa berdosa..aku rasa bersalah...Ahad lalu satu kejadian yang tidak di ingini berlaku...selepas cuci bilik air ...aku buang botol clorox dalam tong sampah bilik...dalam hati aku akan buang lepas siap-siap mandi dan akan bawa turun selepas aku bersiap untuk ke open house...semasa bersiap..aku lihat Irsyad terkedek-kedek berlari dari bawah ke bilik aku...dalam hati mengomel...mane mak teh kenapa di biar adik naik ke atas ..aku kan baru mandi, sejak pagi tak menang tangan aku berkemas, memasak..maklumlah ada saudara yang nak singgah petang ni..so aku dari pagi memang dah macam lipas kudung buat itu dan ini....namun segalanya aku telan je...walaupun kekadang ia tersekat kat tekak...dalam aku bersiap adik main-main kotak losyen cam biasa...aku bising-bising aku ambil Yusmira losyen dari adik.." panas la dik losyen ni..nanti termakan adik yang nangis"..adik cam biasa..masih mengemas kotak tu...aku siap-siap make-up sekali aku toleh pada adik..Ya Allah adik jerit aku...dia dah masukkan botol clorox dalam mulut...walaupun kosong...aku dapat rase mulut adik panas dan dia menangis dengan kuat..aku berlari dukung adik ke bilik air...korek mulut dia..cuci dengan air, hati aku tak keruan...aku jerit panggil mak kak dan mak teh...adik muntah dua tiga kali...mak kak telefon 911..aku dah macam orang gila..dan adik masih menjerit .....aku bawa turun adik dan dia muntah kahak..dan kahak dia memang bau Clorox...aku capai tudung dan terus ke Klinik...doktor periksa adik dan dia minta aku monitor adik 6 jam dan puasa 3jam...di klinik abang sampai dari jemput nina dan asha tuision, ada riak marah dan kesal di muka nya..memang aku tahu aku salah..aku lalai...aku tak tahu bila adik selongkar tong sampah bilik...aku ibu yang tidak sempurna...aku amat kesal...kalau sesuatu yang buruk berlaku pada adik...adakah aku boleh memaafkan diri ini...adakah aku boleh di panggil ibu...adakah aku boleh lupakan semuanya...ini pengajaran pada aku...aku harap kejadian buruk tidak berlaku...maafkan ibu adik...