To my dear hubby...my most meticulous critic, my best friend and the father of my children...to my love..Nina, AsHa, IrHas & IrSyaD for making every moment exciting and for giving my life meaning and purpose...This blog is about me, you and you all...luv you always....I proud being a MoM and a Wife...

Wednesday, September 29, 2010

Tip Rambut Wangi

Salam…tip rambut wangi…ni tajuk entry akkak kali ni…tip ni akkak dapat secara tak sengaja..pada suatu magrib yang sejuk..sebab hujan lebat kat luar…akkak sedang mengajar mengaji..pastu tu akak cakap kat anak akkak..”asha bentang tilam”…dengan muka yang sedikit muncung anak akkak yang numbor dua tu bentang tilam…yang kecil sibuk mengacau akkak mengajar si abang mengaji…akak bagi adik kotak barang selepas mandi untuk dia main-main semasa akkak ajar mengaji si abang…lepas abang, akak mengajar si asha..si abang dan adik bermain atas tilam…lepas si asha mengaji…si kakak dia lak mengaji…lepas tu tahu-tahu..tahu : aaaaaaaaaaadiiiikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk…aaaaaaaaaaaaaaaaabbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbanggggggggggggg…kenape main bedak ngan losyen tuuuuuuuuuu…ya allah..habis kepala abang di lomornye ngan losyen dan bedak” jerit akkak kepada dua anak Bujang akkak tu…muka si abang dah macam tepung kormak atau dah macam zoombee kampong pisang…dua-dua kene cubit dan kene bebel ngan akkak malam tu…tapi bila akkak bangun pagi dan cium kepala anak-anak akkak, bau nya memang wangi yak amat…tak macam selalu bau peluh. So korang kalau nak rambut wangi..tipnya cang gini:-
Memula ambil losyen baby…lomor-lomor sikit kat rambut..(anggap la je losyen tu , toner rambut)..pastu ambil bedak baby..tabur-taburkan atas rambut tadi…(lagi banyak-lagi bagus)…pastu, kirai-kirai kan rambut…(kang cam org tua lak rambut tu warna putih), pastu sikat rambut…pasti rambut tu wangi dan harum. So selamat mencuba tip akak ni..pasti tak menyesal.

No comments: