To my dear hubby...my most meticulous critic, my best friend and the father of my children...to my love..Nina, AsHa, IrHas & IrSyaD for making every moment exciting and for giving my life meaning and purpose...This blog is about me, you and you all...luv you always....I proud being a MoM and a Wife...

Monday, May 10, 2010

TIP BERSAMA AKKAK:- Tip untuk gigi putih


Salam..semalam gi watson kat Alamanda, ada jual product baru untuk putih kan gigi " pearl Drop" harga RM 55 ringgit...aku pegang..letak..pegang ..letak... memang nak beli kenkonon nak cantik kan gigi...niat nak pakai breces tahun ni cam dah terkubur je...tu yang cam nak beli...tapi bukan itu yang nak ku coretkan..nak bagi tahu tip untuk putih gigi..dedulu masa zaman belajar aku guna arang untuk bersihkan gigi...memang putih beb...satu lagi, masa kecik-kecik kalau gi mandi kat perigi (biasa la kat Chemomoi tu, 6 bulan setahun tak de air terutama masa hari raye medang nya tak de air)..oii ida nak bagi tip ke nak cerita pasal chemomoi di hati mu)... okey, mase pegi mandi kat perigi ngan mak terlupa lak nak bawa berus gigi, emak suruh ambil lalang...renyukkan lalang tu, dan gosok gigi ngan lalang tu..memang bersih, korang mesti cuba..tak yah keluar duit bebanyak...satu lagi, aku ingatkan jangan hisap rokok, dan minum kopi, mesti gigi tak bekarat, tapi aku memang hantu kopi so kalau nak minum kopi guna straw, dan kalau rokok tu cam ne ngek..kalau guna straw boleh ke..tip terakhir kalau nak gigi putih lagi, cabut je gigi2 original korang dan tukar ngan gigi palsu, pilih warna gigi palsu yang paling putih, dan kalau lepas makan bebenda yang kuning senang nak gosok, memalam boleh gendam gigi tu ngan clorok, pemutih baju tu..memang putih gila...Okey itu sahaja tip aku untuk hari ini...babai..

No comments: