To my dear hubby...my most meticulous critic, my best friend and the father of my children...to my love..Nina, AsHa, IrHas & IrSyaD for making every moment exciting and for giving my life meaning and purpose...This blog is about me, you and you all...luv you always....I proud being a MoM and a Wife...

Wednesday, May 19, 2010

Ibu-Ibu Engkaulah Ratu Hatiku

Ibu-ibu engkau la ratu hatiku, bila ku berduuuuukaaaa engkau hiburkan selalu, nyanyian aku di depan irsyad, bila aku nyanyi lagu ni, memang dia cam telopong, last2 dia senyum...sempena hari ibu ni, irhas bagi aku biskut dua keping, yang dibungkus cantik dan ada tulis selamat hari ibu, itu hasil usaha cikgu-cikgu irhas kat sekolah...bila irhas bagi dia peluk aku, dan wish happy motherday, terharu sangat...mase dia peluk dan cium aku tu aku cakap " pandainya anak ibu, ni ape dia tulis ni, jawab Irhas, A,aa PI,W K T, A, A...happy motherday, jawab aku, pandainya anak ibu eja...sambil peluk dia...memang dia bangga sangat....nina dan asha wish juga aku dan berjanji akan dapat keputusan yang baik dalam peperiksaan minggu ni...memang terharu sangat...
bila abang balik dari krusus, aku tanye dia, apa babah nak bagi ibu, motherday ni..jawab dia ibu babah hajah halimah...bestnya kalau ada hari untuk isterikan...biar isteri diberi rehat, pergi spa dan berurut, mesti best...
seingat aku, masa emak masih ada aku tak pernah nak wish dia selamat hari ibu, sebabnya dulu-dulu mana ada sambut hari ibu ni...tapi yang aku pasti setiap kali nak gi dan balik sekolah tangan emak aku cium, setiap malam jumaat aku baca yassin bersama, setiap kali raye kami bermaaf-maafan, walaupun emak garang tapi aku bersyukur sangat sebab didekkan emak aku rasa dalam kehidupan aku dapat rasakan ada satu garisan yang mengelilingi aku, agar aku sentiasa di dalam lingkungan itu, dan aku tak kan sesekali melangkaui garisan yang emak dah gariskan tu....walaupun emak dah tak de, tapi aku masih dapat rasekan yang perhatian emak masih memerhatikan aku...dulu masa belajar kat Itm aku selalu mimpi pada emak kalau aku dah dekat dengan garisan yang mak buat tu, dan rasa bersalah sangat, terutama bila tak sembahyang,.....sebab tu cara didikkan emak aku terapkan dalam mendidik anak-anak, aku harap kalau esok-lusa, kalau aku dah tak de..pesanan aku pada anak-anak akan diingati dan sentiasa menjadi panduan hidup oleh anak-anak aku....

Selamat hari Ibu...buat aku, dan ibu-ibu diluar sana, bangga la dengan diri anda dan anak-anak anda, percaya la anda adalah ratu di hati anak-anak anda...;)

Anak-anak emak, ucop, Aku, Kaklong, akak dan angah

No comments: