To my dear hubby...my most meticulous critic, my best friend and the father of my children...to my love..Nina, AsHa, IrHas & IrSyaD for making every moment exciting and for giving my life meaning and purpose...This blog is about me, you and you all...luv you always....I proud being a MoM and a Wife...

Tuesday, March 9, 2010

Nak pakai ke tak???

Bulan ni dah bulan Mac, keputusan untuk pakai braces masih aku KIV, x-ray, pemeriksaan gigi semua aku dah buat...tapi...keputusan nak teruskan ke tak masih aku KIV...bila dr cakap aku kene cabut 2 batang gigi...perut aku kecuttttt sangat (masa tu rase kurus sikit sebab perut kecut..ha..ha), nak pakai braces projek aku tahun 2010, memang dah lama sangat nak pakai ...dulu tak de duit, tapi sekarang ni tak de kekuatan lak...keputusan aku kene buat atas persetujuan cik abang sayang aku,...dia lak kejap bagi, kejap tak bagi, kejab dia jawab "up to you"..aku pun dah confused ..selebihnya aku masih takut nak buat keputusan...minggu lepas pergi seminar landskap jumpa x-classmate baru pakai braces, teruja sangat aku nak pakai...bila tanya abang, dia cam tak bagi je (pakai braces leh kiss tak??..ha..ha ..mungkin tu yang abang tak bagi kut???)tah aku pun tak tahu la ...tapi bila aku baca pasal pemakaian braces kat luar negara tu, benda tu cam dah normal je, dulu masa sekolah pelajar yang pakai braces ni di kalangan anak-anak orang kaya je. So aku yang belajar pun tanggung sendiri ni jangan mimpi la nak pakai bendaalah tu...memang tak mampu, seingat aku masa aku tanya pasal braces kat UITM masa aku first year dip, kos dia dalam 3-4 ribu sekarang ni 5-6 ribu, tapi bila aku dah mampu sekarang aku tak tahu nak teruskan ke tak???...reason abang, tak de penyakit kenape nak cari penyakit...atau aku yang dah biol,..atau dah terlebih duit..ha.ha..tah tak tahu la...tungguuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu kekuatan cabut gigi tu datang, dan abang bagi GREEN light dari hati nya..jangan 50-50..kepada kawan-kawan yang pakai tu tolong bagi aku advise ..agar aku tak menyesal di kemudian hari...

No comments: