To my dear hubby...my most meticulous critic, my best friend and the father of my children...to my love..Nina, AsHa, IrHas & IrSyaD for making every moment exciting and for giving my life meaning and purpose...This blog is about me, you and you all...luv you always....I proud being a MoM and a Wife...

Monday, November 30, 2009

Hari cuti hari makan

Cuti raye haji...SELAMAT AIDILADHA SEMUA'...makan cam tak ingat dunia, pastu rase menyesal sangat sebab makan banyak...bagi aku nak kurus memang senang, tapi nak maintain susah sesangat. Aku dah rase badan cam dah naik sikit, niat hati hari ni atau minggu ni Greenweek, tapi pepagi aku dah belasah roti canai, sebab nya pagi tadi aku terpergi kantin, bila dah takde ape nak makan aku beli roti canai. Masa makan memang sedap, sebab makan sambil beborak tak ingat, sekeping aku sapu bersih.
Memang susah nak maintain, sebabnya bila dah dapat berat ideal, kite akan makan macam biasa, bila yang biasa tu dikumpul-kumpul jadi luarbiasa gemuk...aku bila lepas bersalin memang senang sangat turun, sebabnya nanti aku ceritekan dan ape rahsia aku turun dengan cepat. Sekarang memang berhempas pulas nak turun berat badan, sebab tu aku kalau boleh nak elak gi krusus sebabnya bila gi krusus terutamnya kat hotel makan 6 kali sehari, cam mana nak kawal, memang kuat nafsu makan.Tak pe, mesti positive kene kuat kan semangat, mesti boleh slim balik...cayokk! cayokk!

No comments: