To my dear hubby...my most meticulous critic, my best friend and the father of my children...to my love..Nina, AsHa, IrHas & IrSyaD for making every moment exciting and for giving my life meaning and purpose...This blog is about me, you and you all...luv you always....I proud being a MoM and a Wife...

Wednesday, October 28, 2009

NURKASIH

NURKASIH..semenjak Ramadhan hari tu, aku memang demam ngan cerita ni, walaupun sebenarnya aku jarang sangat ikuti cerita melayu ni, tapi Kabir nye pasal aku dah jangkakan cerita dia mesti best, sebab nya masa dia buat cerita 'kekasihku seru' tu memang best dan dalam fikiran aku logik. Bab Nurkasih ni, walaupun aku tahu nak jumpa isteri cam Nur tu, lelaki diluar sana jangan mimpi la, satu dalam sejuta tapi boleh dan masih boleh diterima akal dan realitynya mungkin ada.
Sebenarnya bagi aku NUR bukan mangsa, tapi Khatrina yang mangsa dalam cerita ni, dia salah satu isteri yang teraniaya tidak dibimbing suami, yes khatrina memang asing dengan islam, dan sebagai suami, adam perlu bimbing dia kejalan yang benar, sehingga dia mencari sendiri cahaya itu bila kecewa mengetahui adam telah berkahwin bersama NUR.Realitynya, memang masih ramai suami diluar sana yang alpha membimbing isteri ni, dapat-dapat suami yang azali nya islam dan isterinya islam, tapi boleh kira ngan jari nak sembahyang bersama, mengaji dan sebagainya.
Adam beruntung, sebab ibu dan abang juga isteri selalu mendoakan dia dan pastinya dia pulang kejalan yang benar. Dia juga beruntung beristerikan NUR, tapi aku cam tak setuju je ngan Nur tu, aku rasa kabir perlu kaji balik watak NUR tu, sebagai arkitek aku rasa realitynya dia tidak boleh begitu,mana ada arkitek begitu, selalunya akitek ni keras dan bongkak..rata-rata aku jumpa arkitek cam tu, kalau NUR tu doktor aku percaya la sifatnya bergitu...
Lusa sambung balik NURKASIH, nak tunggu kesudahannya, yang pasti memang susah nak jumpa NUR di alam reality, tapi kalau nak jumpa sarah tu memang la ramai sesangat...apa-apapun, memang minat kat REMY, aku suka lelaki yang tak berapa putih ni, suka-suka-suka...jom baca sinopsis Nurkasih kat www.t3.com.my....

No comments: