To my dear hubby...my most meticulous critic, my best friend and the father of my children...to my love..Nina, AsHa, IrHas & IrSyaD for making every moment exciting and for giving my life meaning and purpose...This blog is about me, you and you all...luv you always....I proud being a MoM and a Wife...

Monday, October 5, 2009

Kenapa aku menyesal???

Dalam bilik air..aku dengar anak aku, Nina dan Asha bergaduh ....tapi aku tak tahu pasal apa? Sebelum keluar aku dengar Nina beritahu babah...hari ni nak jage book shop ...memang anak aku tu tengah test nak jadi pengawas...so dia nak pegi cepat ...keluar dari bilik air...Asha dah tunggu...bila dia nak masuk aku terus halang dan marah budak bedua tu...ku suruh asha mandi bilik mak kak...kak nina pun mengade lak pagi ni nak mandi bilik aku...oleh kerana biasanya asha mandi bilik aku..hari ni aku bagi nina mandi...asha terus ke bilik air mak kak dan menghempas pintu bilik air...dia mandi lame dan aku tahu dia menangis...dua tiga hari ni semenjak aku train dia orang untuk persediaan exam akhir tahun ...asha memang selalu kene marah..kalau aku bagi ujian ..nina salah satu atau dua..tapi asha salah sampai berbelas-belas...macam mana aku tak marah...

Aku dpt rasakan yang dalam hatinya aku sayang kak dia lebih...tapi jauh disudut hati aku ..aku sayang semuanya, tapi sebab dia yang banyak buat salah..dia yang nampak selalu kene marah...kalau boleh aku tak nak beza-bezakan anak-anak ni..siapa yang buat salah mesti la kene marah...kalau ikut cara mak aku dulu lagi la garang...cuma bila aku marah mesti dalam hati aku rasa semacam..orang kata 'sebal'..menyesall...tapi bila tak di marah dia orang tak tahu mana yang betul dan mana yang salah...

Doa aku..anak-anak aku berjaya dunia akhirat..'korang ada petua untuk tak bagi anak bergaduh tak????