To my dear hubby...my most meticulous critic, my best friend and the father of my children...to my love..Nina, AsHa, IrHas & IrSyaD for making every moment exciting and for giving my life meaning and purpose...This blog is about me, you and you all...luv you always....I proud being a MoM and a Wife...

Wednesday, October 14, 2009

Adikku dah Bertunang

"Kak Ida, minggu depan hari Sabtu, ucop nak minta ko gi meminang".....mohon ucop masa kami adik beradik berkumpul di rumah kak long selepas seminggu hari raya, bersama dia bakal tunang pun ada sekali...nama LINDA, manis orang nya berkulit cerah, orang Jawa dari kuala Selangor....aku adik beradik berpakat ...kak long kata kite buat ringkas-ringkas je...aku setuju je..kalau dah tak mampu tu tak yah nak buat besar-besar ukur baju di badan sendiri...dalam kami bergurau adik beradik, aku lihat ucop dah besar adik aku ni...dah nak kahwin..dulu dia ni la aku jaga selain akak, ucop adik aku yang busu..bila kak long dan angah masuk asrama, aku la penjaga adik-adik sebabnya aku masa tingkatan satu belum duduk asrama lagi...so tugas jaga adik aku la yang buat....aku ingat lagi ...adik aku yang ni susah sangat nak suruh belajar...bila aku ajar dia menangis...aku terjerit-jerit ajar dia...nak ku ketuk kepala tak sampai hati...so aku jeritkan aja...memang mencabar kesabaran...sudahnya dia belajar ala kadar je la...nak buat cam ne cop...la ni dah nak kahwin, kak ida doakan bila dah beristeri nanti pandai-pandai la uruskan kehidupan sendiri.....walaupun selama ni adik kak ida yang ni memang independent. Walaupun emak dan abah tak ada (masa tu ucop darjah 5 kan??) kasih sayang kita adik beradik insyaallah kak ida, kak long, angah dan akak akan jaga. Harap kita jaga kehidupan kita baik-baik, cam tu la hidup kalau tak de mak bapak ni.

Bersama bakal adik ipar

Ucop dan bakal isteri linda


Aku dan akak menunjukkan keteroran membuat hantaran. Cantik la gak walaupun bidan terjun.


(renungan jauh, bila la giliran aku ni) sabar kak nanti datuk S datang pinang.

No comments: