To my dear hubby...my most meticulous critic, my best friend and the father of my children...to my love..Nina, AsHa, IrHas & IrSyaD for making every moment exciting and for giving my life meaning and purpose...This blog is about me, you and you all...luv you always....I proud being a MoM and a Wife...

Thursday, May 21, 2009

Dah mula kerja uuuuuuwwwwwwaaaa!!!!!

18 Mei 2009....dah mula kerja selepas bercuti panjang...ya allah malasnya ...hati ingat rumah je...kalau masa cuti bersalin, aku boleh tiur balik lepas anak-anak gi sekolah, lepas mandi kat Irsyad, aku buat yoga sekejap dan mandi, kul 10.00 tengok AXN(CSI) sambil menyusukan irsyad, kul 12.00 wanita hari ini, kul 1.00 oprah, kul 2.00 the biggest loser, kul 4.30 tido balik, kul 5.30 mengadap TV balik...dan bila malam aku boleh tengok HBO sampai kul 12.00 malam selepas mengajar bebudak tu belajar, sebabnya aku tahu esok aku boleh bermalas-malas kat rumah...tapi bila dah keje ni semua dah bertukar.....dari jam 6.30 aku dah kelamkabut bangun, gosok baju bebudak, menyusukan irsyad, pam susu, mandikan irhas, 7.15 pagi baru sempat mandi dah aku kene pastikan aku sampai office sebelum kul 8.00pagi... (nasib baik aku jenis yang bersiap cepat, kalau tidak), kul 1.00 tghr balik pam susu, bagi irsyad susu, makan dan pegi balik office...memang sekarang aku kelamkabut sikit...tapi benda-benda ni yang terpaksa di lalui bukan sahaja aku, tapi ibu-ibu yang berkerja macam aku...itu belum lagi cerita kerja di pejabat..(rasenya memang aku tak nak cerita)....
Untuk ibu-ibu yang berkerja aku tabik kat semua ibu-ibu yang boleh menguruskan rumah tangga walaupun bekerja. Cuma pesan aku, kesihatan diri kene jaga juga, sometime kita kena fikir juga pasal diri kita, sesekali manja-manjakan diri berurut, pergi spa, berehat atau sebagainya apasalahnya. Untuk diri kita juga kan!