To my dear hubby...my most meticulous critic, my best friend and the father of my children...to my love..Nina, AsHa, IrHas & IrSyaD for making every moment exciting and for giving my life meaning and purpose...This blog is about me, you and you all...luv you always....I proud being a MoM and a Wife...

Thursday, April 23, 2009

KESIAN IRHAS


22 April 2008....Jam menunjukkan pukul 11.30 pagi, setengah jam lagi Irhas balik dari sekolah....dalam hati aku berazam hari ni tak nak gaduh dengannya. Sejak dapat adik, dia banyak perangai, maklumla, nak manja dengan Ibu adik dah ada. Banyak sangat perangainya kebelakangan ini. So hari ini aku berazam tak nak marah Irhas.

Irhas : "Ibu abang dah balik..." abang dah balik, belajar ape kat sekolah" ......"Tak belajar nyanyi je"....sambil aku menyusukan adik ..., "dia cium-cium adik...

"Abang jangan usik rambut adik ni ibu dah sikat elok-elok" tegah aku pada Irhas, ...."rambut pacak..rambut pacak"...kata Irhas, sambil tangannya menarik rambut adik...., "abang tidur la, ibu buat susu penuh untuk abang ya"...pujuk aku, ...aku letak adik, dan pesan pada irhas jangan usik adik sementara aku pergi buat susu untuk Irhas, ..."rambut pacak, rambut pacak"...kejap lepas tu adik nangis, dan aku dah lupa janji aku dalam hati tadi tak nak marah Irhas....irhas aku lepuk dan dia nangis, ....kesian irhas, walaupun aku hanya marah dan lepuk kakinya tapi dalam hati tetap aku rasa kesal, kalau dulu dia pengarang jantung hati ku, sekarang aku banyak marah dia, sebab nya banyak perangai yang dia buat untuk tarik perhatian aku., pernah disuapnya adik coklate, hampir digigit hidung adik dan bila dia ngantuk kekadang dia buat perangai di baling-baling permainannya...aku takut terkene kepala adik je...tu yang buat Irhas selalu kene marah...

"maafkan ibu Irhas, walau apa pun semua anak ibu, ibu sayang".....
Lepas dipujuk irhas tidur sebelah adik, aku memandang sayu, dua orang anak lelaki ibu Irhas dan Irsyad, semoga dia menyayangi ku sehingga akhir hayatku. AMIN