To my dear hubby...my most meticulous critic, my best friend and the father of my children...to my love..Nina, AsHa, IrHas & IrSyaD for making every moment exciting and for giving my life meaning and purpose...This blog is about me, you and you all...luv you always....I proud being a MoM and a Wife...

Saturday, March 28, 2009

KELAHIRAN NURHAN IRSYAD




16 Mac 2009 (Isnin)….kelahiran anakku yang ke empat. Setelah berhari-hari sakit akhirnya dia lahir dengan selamat. Tak perlulah ku huraikan disini bagaimana kelahirannya, tetapi bersalin kali ini penuh dengan air mata....kalau kelahiran Nina diiringi air mata sebab masih belum ada pengalaman dan rasminya aku berelar IBU, tapi kali ini.... air mata yang keluar kerana rase penuh keinsafan yang aku masih bernyawa dan anakku selamat dilahirkan.......

Nurhan Irsyad lahir tepat pukul 7.54 malam dengan berat 3.25 kg. Selepas lahir jeritannya tidak terhenti...hilang rase sakit ...aku terus menyusukannya...syukur!!

Bimillahhirrahmaanirrahiim...

Ya Allah sesungguhnya Engkau yang merencanakan...aku redha dengan rencanamu...aku bersyukur dengan perancangan Mu ...aku masih boleh menghirup udara Mu, aku masih boleh melihat mata anak-anak ku, masih boleh bertaubat dan memanjat doa kepada Mu..Tuhan.....syukur ku ucapkan kepada Mu Tuhan.....
Sesungguhnya keinsafan itu dekat dihatiku kini...aku malu dengan Mu ya Allah...selepas sakit dan diuji...baru aku lebih mahu dekat dengan Mu ya Allah....baru tangan yang kotor ini menadah tangan kepada Mu....lidah ku baru ingin menyebut nama Mu....ampunkan aku Ya Allah.

Amanah yang kau beri ini ...yang lahir dari perut ku akan ku pelihara menjadi anak yang soleh...doaku Ya Allah ......jadikan dia anak yang mendengar kata...petah berkata-kata kalimatMu Ya Allah...yang mencintai Mu dan mencintai Nabi Mu....jadikan dia anak yang sentiasa menyayangi ku...semoga rezeki dan kejayaan sentiasa mengiringi kehidupannya...

Allahhumma Ya Allah..... hanya kepada Mu aku memohon....panjangkan umurku supaya aku masih ada waktu untuk bersujud kepada Mu, masih boleh bertaubat kepada Mu...masih boleh melihat dan mengajar anak-anak ku akan kebesaran Mu...Ya Rahman..Ya Rahim...aku sedar hidup ku singkat...aku sedar hidupku sementara....kerana itu aku masih mahu memohon kepada Mu, curahkan dihatiku dengan iman, tenteramkan hatiku dengan hanya menyebut nama Mu, tenteramkan aku dengan mengingat Engkau...Ya Allah...aku bersyukur ya Allah aku masih diberi waktu....

Ya Allah, jadikanlah sebaik-baik umurku pada ujungnya dan sebaik-baik amalku adalah pada akhirnya, dan sebaik-baik hari adalah pada saat aku menemui- Mu...Amin Ya rabalalamin....