To my dear hubby...my most meticulous critic, my best friend and the father of my children...to my love..Nina, AsHa, IrHas & IrSyaD for making every moment exciting and for giving my life meaning and purpose...This blog is about me, you and you all...luv you always....I proud being a MoM and a Wife...

Friday, February 20, 2009

Mimpi

Semalam balik kerja...mak teh tengah suap Irhas makan....aku lepas beri ciuman pada dia terus naik mandi dan solat...turun balik lepak depan TV...Irhas baring sebelah aku...sedih aje muka dia "Ibu, adik tak nak ibu masuk merecun"...'adik sayang ibu .."adik tak nak Ibu mati"...memang dia nampak terganggu sangat ...banyak kali di ulang-ulang...aku cuba tanye dia "ibu masuk merecun..macamane tu"...irhas jawab"ibu tak de kaki..adik tak nak ibu mati"....'adik mimpi je tu...pujuk aku..."adik doakan ibu la"...
memang Irhas nampak terganggu dengan mimpi dia....dalam hati aku memang sedih juga...bukan ape suspen juga kalau berlaku ape-ape pada aku siapa nak jage anak-anak aku...tapi ajal maut di tangan tuhan...dua hari lalu aku pun ade mimpi yang menggangu fikiran ku..aku dijemput emak dan abah..naik bas dari chemomoi untuk melawat nenek kat kelubi...bila terjage pukul 3.00 pagi...memang mimpi itu mainan tidur...tapi yang menjemput aku arwah emak dan abah, nak gi melawat arwah nenek...TAKUTNYE....ahhh mungkin aku dah lame tak bace yassin utk dia orang kut...tapi rasenye aku selalu bace yasin utk mereka...
Cuma aku berdoa tuhan panjangkan umur aku..selamat melahirkan...dan aku harap aku hidup bahagian bersama abang dan anak-anak...dapat aku umur nabi pun jadi la...dapat tengok dia orang membesar dan dapat cucu yang comel-comel...