To my dear hubby...my most meticulous critic, my best friend and the father of my children...to my love..Nina, AsHa, IrHas & IrSyaD for making every moment exciting and for giving my life meaning and purpose...This blog is about me, you and you all...luv you always....I proud being a MoM and a Wife...

Monday, January 19, 2009

JANGAN CAKAP AKU

Kejadian pagi AHAD, 18 Januari 2009
Aku:- Adik meh ibu pakaikan baju..
irhas:- Baju AKU..Baju AKU
Aku:- apela adik ni cakap AKU...ni start sekolah...ni yang adik belajar ya..kalau ibu dengar adik cakap aku, ibu jentik mulut adik...
dengan muka mencebik nak nangis anak ku diam je, sambil aku pakai kan baju dia.....kalau dah sekolah ni ade juga benda-benda yang kite kene pantau..agar benda-benda yang tak elok tu tak di ikutnye..
.....sambil menunggu mak teh tulis barang sebelum aku ke pasar..aku bersarapan bersama anak-anak dan adik aku fairus...
Fairus:- kak ida kau pergi pasar nak beli ape?
Aku: aku nak beli barang dapur la...
Fairus:- nanti beli surat kahbar sekali ya..
Aku;-kalau ade lagi nanti aku beli...dah lambat ni....
Irhas;- Nape cakap AKu..AKu ni????
Aku buat-buat tak dengar je.....
Aku:- mak kak nanti SAYA beli ya surat kahbar tu..
mak kak ngan aku hanye senyum-senyum je..
Moralnye kalau nak ajar anak kene la cermin diri dulu ya!!!!

No comments: