To my dear hubby...my most meticulous critic, my best friend and the father of my children...to my love..Nina, AsHa, IrHas & IrSyaD for making every moment exciting and for giving my life meaning and purpose...This blog is about me, you and you all...luv you always....I proud being a MoM and a Wife...

Friday, January 16, 2009

hari ke dua IRHAS

14 Januari 2009….Pulang kerje semalam…Irhas di belakang main bola bersama kakak dia…”ehh ibu balik..ibu balik” semua anak-anak aku datang salam dan cium dahi….semuanye bau masam…maklumla tengah memain…”ibu cikgu marah adik” ….”kenepe cikgu marah..adik buat nakal ya”???.....”adik , adik, adik adik tak nak tido…mak teh ..lambat ambil adik”…”oooooo mak teh ni biasa ya…kenepe lambat …esok mak teh ambil adik cepat ya”… “…okey..adik nak main la”…..

15 Januari 2009 …Pagi ni irhas macam biasa ..tapi dia cakap dia nak cuti…pujuk sikit...”adik mandi dulu …meh ibu mandikan”….lepas mandi..aku ambil baju, kebetulan baju kegemaran dia Udin & Ipin…” wah adik pakai baju udin & Ipin ya hari ni, nanti adik tunjuk kat loqman, dany dan cikgu adik….nanti adik cakap ngan cikgu…selamat pagi cikgu….lepas tu terus mood dia baik nak gi sekolah…mase hantar dia pagi tadi pun mood dia okey…
So hari ni hari kedua la Irhas sekolah…..

16 Januari 2009...pagi ni pula...”ibu hantar adik naik kete ya”...okey….selepas dia cium babah dan salam mak teh, aku pagi ni hantar irhas ke sekolah naik kerete....yang kelakar nye aku tak payah nak tekan minyak pun..sebab sekolah dia selan satu rumah dari rumah aku...doa aku biar dia belajar dan boleh membaca...itu pun dah cukup bagus...tapi sebenarnya aku hantar dia supaya dia dapat berkawan dan saling menghormati dengan kawan-kawan, ..tak la bila jumpa bebudak sebaya dia..dia dus budak tu...ape-apepun Ibu saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaayang Irhas.....

No comments: