To my dear hubby...my most meticulous critic, my best friend and the father of my children...to my love..Nina, AsHa, IrHas & IrSyaD for making every moment exciting and for giving my life meaning and purpose...This blog is about me, you and you all...luv you always....I proud being a MoM and a Wife...

Tuesday, January 6, 2009

2009 Asha Masuk Sekolah






Asha masuk darjah satu....rasenye baru je aku lahirkan anak aku yang ni...dia lahir di PUSRAWI Nilai, anak Negeri 9, mase lahir orang tanye kenape macam cina, kalau nina orang tanye ade kacukan india ke?, anak aku yang ni orang tanye kenepe cam cina lak....kat kampung orang panggil dia amoi...


2009 ni dah masuk darjah satu...dia ni sensetif sikit, selalunya kalau aku pergi krusus 2-3 hari dia akan menangis dalam bilik...tapi kalau tanye kenape..dia cakap tak de ape-ape....mase aku gi Mekah buat umrah dulu pun dia yang beria sangat menangis......memang sensetif, tapi kalau ikutkan dia juga yang paling brutal dan selalu kene marah...kalau kat umah lak, mak kak dan nina selalu panggil dia gedik, sebab memang dia selalu buat aksi gedik........, hari tu mase balik kampung aku tanye anak-anak aku siape yang nak duduk ngan ibu bila ibu tua nanti dia yang dulu cakap,biar dik sha yang jage ibu...ahahhhhhh terharu aku....


Dah masuk darjah satu ni aku harap dia akan berjaya dan cemerlang dalam pelajaran dia...memang susah sikit nak ajar dia dari kakak dia nina.....selalunya dia tak rajin nak fikir, aku kene push baru dia okey...tapi sebenarnya aku tahu dia boleh buat tapi dia cam saja nak usik aku....anyway ibu doakan anak ibu cemerlang dalam pelajaran dan jadi anak yang soleh...amin

No comments: