To my dear hubby...my most meticulous critic, my best friend and the father of my children...to my love..Nina, AsHa, IrHas & IrSyaD for making every moment exciting and for giving my life meaning and purpose...This blog is about me, you and you all...luv you always....I proud being a MoM and a Wife...

Wednesday, January 14, 2009

14 januari 2009-Irhas mula sekolah (play school)


Pagi ni…seperti biasa ….Irhas bangun pagi…dan menjadi jam loceng seperti biasa…”nak susu…nak susu…” dan seperti biasa abang bangun turut bawah buat susu…”sayang ibu...ngan babah” Tah kenape pagi ni mood dia baik sangat….’irhas nak poo-poo tak,? Tanye aku…” tak nak, adik nak mandi”…seawal 6.00 pagi dia dah buka baju nak mandi…”adik duduk dalam tandas tu…poo-poo dulu kate aku sambil gosok baju….”tak kewar la ibu” kate irhas…” tak pe adik nyanyi ..kewar-kewar..berak adik kewar” jawab aku….”ahhhh kewar dah ibu”…
Selepas cebuk aku bagi dia gayung dan botol kosong…dan sambil menyanyi dia mandi dalam bilik air mak kak dia…anak aku yang ni memang suka menyanyi…dan pagi ni dia nyayi lagu doremon dalam bilik air….

“adik nak gi sekolah la ibu”...hantar adik sekolah”...pagi ni memang sibuk sangat dia nak sekolah…selalunye kalau tanye..dia akan tanye balik …siape nak jage mak teh kat rumah…tapi pagi ni lain sikit….
Lepas aku mandi…dia dah tunggu aku kat luar bilik…”cepat la ibu hantar adik sekolah”…”kejap la ibu nak make-up kene wangi-wangi…”lambat la ibu ni”..
Lepas bersiap aku turun dan hantar dia ke sekolah depan rumah…cakap ngan mak teh…..ateh jangan ikut nanti dia nangis…sambil jalan aku tanye dia” adik bawa ape dalam beg”..ringkas je jawapan dia…” bawa hand-phone..tapi dah patah…ibu beli baru ya”…dalam hati macam tak caye je…mesti kejap lagi menangis….

Sampai di sekolah…jumpa cikgu Aton…’akak nak cuba hantar seminggu ni”…”irhas duduk sini ya…nanti tengahari mak teh datang ambil, salam ibu sayang” …aku balik dan tak toleh-toleh lagi…so far tak dengar pun dia menangis atau panggil aku…

So hari ni Irhas mula sekolah...kite tunggu esok cam ne lak....
Eeeeee terase tua lak anak semua dah sekolah!!!

1 comment:

faezz said...

eeemm..bestnye jadi ibu...sonok la rsenye....cam jelos je xda baby lagi....tp xpe...malam ni bekerja keras lagi ..hhuu...hhuu....